پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۹۳۵
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
دیباچه: آمار فروش سالن‌های زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی تا تاریخ 28 خردادماه اعلام شد.

دیباچه- آمار فروش تئاتر

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی، شرایط سالن‌های قشقایی، خانه نمایش، تالار هنر و سنگلج چندان مناسب نیست.

«راه مهر راز سپهر» به مهمانی خود پایان داد

نمایش «راه مهر، راز سپهر» به کارگردانی شکرخدا گودرزی از 24 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر را آغاز کرده بود، طی 24 اجرا، میزبان 4755 مخاطب شد که از این تعداد، 3281 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای نمایش نشسته‌اند. این اثر به فروشی برابر با 33میلیون و 840‌هزار تومان دست یافت. متوسط فروش نمایش «راه مهر، راز سپهر» روزانه یک‌میلیون و 410هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که ظرفیت سالن اصلی برای این نمایش 569 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد افرادی که می‌توانستند آن‌را ببینند، 34 درصد است که نسبت به آماری که دو هفته پیش اعلام شد، چهار درصد بهبود داشته است اما درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 60 درصد بوده است که حضور مهمانان نیز با افزایشی 9درصدی نسبت به هفته گذشته همراه شده است.

درنهایت «راه مهر، راز سپهر» با همین آمار از سالن اجرای خود خداحافظی کرد.

متوسط فروش روزانه ب «بیگانه»

نمایش «بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه که از سی‌ام اردیبهشت‌ماه اجرای خود را در سالن چهارسو آغاز کرده است. طی 23 اجرا، 2669 تماشاگر داشته است و 532 بلیت مهمان نیز برای این اثر ثبت شده است. «بیگانه» به فروشی برابر با 47میلیون و 935هزار تومان دست یافته است. متوسط فروش این اثر، روزانه دو‌میلیون و 84هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که ظرفیت چهارسو برای این نمایش 122 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن‌را ببینند، 95 درصد است که نسبت به آمار پیشین، رشدی شش درصدی را شاهد بوده است. همچنین درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 20 درصد بوده است.

«اکتبر 1942 پاریس» در اوج خداحافظی کرد

سالن سایه از 20 اردیبهشت، میزبان نمایش «اکتبر 1942 پاریس» به کارگرانی مسعود موسوی شده بود که این نمایش در روز 12 خرداد با سالن سایه خداحافظی کرد. این اثر در طی 29 اجرای خود، 2187 تماشاگر داشته است که در این میان 625 تماشاگر با بلیت مهمان به سالن سایه آمدند. فروش نهایی این نمایش 22میلیون و 80هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، حدود 761هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش سایه برای این نمایش 80 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند ‌آن‌را ببینند، 94درصد بود. همچنین درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 28 درصد بوده است.

درنهایت نمایش «اکتبر 1942 پاریس» با استقبال بسیار مناسبی به کار خود پایان داد.

شروع طوفانی «روزهای بی‌باران»

از 26 خرداد، سالن سایه میزبان نمایش جدیدی شده است. «روزهای بی‌باران» به کارگرانی امین بهروزی اجراهای خود در سالن سایه را آغاز کرده است. این اثر در دو اجرای نخست خود، 105 تماشاگر داشته است. این اثر میزبان 14 مخاطب دیگر نیز شده است که با بلیت مهمان به تماشای آن نشسته‌اند. فروش این نمایش یک‌میلیون و 800هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، 900هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش سایه برای این نمایش 56 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که تا کنون این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند ‌آن‌را ببینند، حدود 93 درصد بوده است. همچنین حدود 13درصد از مخاطبان با با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند.

می‌توان گفت «روزهای بی‌باران» شروع خوبی داشته است.

قشقایی؛  هنوز به تبلیغ نیاز دارد

از روز 16 خرداد و به مدت 15 روز گروه «قصه» به سرپرستی ساناز  با دو نمایش «آنات» و «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» در مرکز مطالعات قشقایی با اجرای دو نمایش روی صحنه می‌رود.

نمایش «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» به کارگردانی علی منصوری، طی 10 اجرای خود، میزبان 449 تماشاگر بوده است که  316 مخاطب نیز برای دیدن این اثر از بلیت مهمان استفاده کرده‌اند. این نمایش تا روز 28 خرداد، مبلغ دومیلیون‌و334هزار تومان بلیت فروشی داشته است. متوسط فروش این اثر،  233هزار تومان بوده است.

نمایش «آنات» به کارگردانی امیرحسین آسانی، طی 10 اجرا، میزبان 401 مخاطب بوده است که 318 مخاطب نیز برای دیدن این اثر از بلیت مهمان استفاده کرده‌اند. «آنات» در این مدت، مبلغ یک‌میلیون‌و558هزار تومان بلیت فروشی داشته است. متوسط فروش این اثر،  155هزار تومان بوده است.

تالار قشقایی در دو هفته گذشته دو نمایش را روی صحنه داشته است که این دو درمجموع 20 اجرا داشته‌اند. 850 مخاطب از این تالار دیدن کرده‌اند که 634 تماشاگر با بلیت مهمان به سالن تئاتر آمدند. یعنی 74 درصد مخاطبان این نمایش، مهمان بوده‌اند. این دو اثر در 10 اجرای نخست خود، سه‌میلیون‌و892هزار تومان بلیت‌فروشی داشته‌اند.

مهمانان تا انتها بر «پهنه دریا» اتراق کردند

نمایش «بر پهنه دریا» به کارگردانی شهرام مسعودی از 19 اردیبهشت‌ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده بود، 21 خرداد به اجراهای خود پایان داد. این اثر در 28 اجرای خود، میزبان 2182 مخاطب بوده است که در این میان 1527 مهمان نیز در این مدت نمایش را دیده‌اند. این نمایش زمان اجرای خود، به فروشی برابر با هفت‌میلیون و 194هزار تومان دست یافت. نمایش «بر پهنه دریا» به طور متوسط روزانه 266هزار تومان بلیت فروشی داشته است.

با توجه به اینکه ظرفیت این سالن 214 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن را ببینند، حدود 38 درصد بوده است. همچنین حدود 70 درصد مخاطبان این نمایش، مهمان بودند.

«گرگ دختر» تا انتها مورد توجه قرار نگرفت

تماشاخانه سنگلج از 19 اردیبهشت‌ماه میزبان نمایش دیگری به نام «گرگ دختر» به کارگردانی عباس عبداله‌زاده شده بود که این اثر نیز در روز 21 خرداد به اجراهای خود پایان داد. این اثر طی 28 اجرای خود، میزبان 1738 مخاطب شده است که در این میان 537 مهمان نمایش را دیده‌اند. «گرگ دختر» در نهایت با 14میلیون و 399هزار تومان فروش از سنگلج خداحافظی کرد. متوسط روزانه فروش این نمایش،  514هزار تومان بوده است.

با توجه به اینکه ظرفیت این سالن 214 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن را ببینند، حدود 29 درصد بوده است. همچنین حدود 31 درصد مخاطبان این نمایش، مهمان بودند.

سنگلج با متوسط فروش 771هزار تومان به پیشواز تعمیرات رفت

متوسط فروش روزانه تماشاخانه سنگلج از روز 19 اردیبهشت تا 21 خرداد، میزبان 3920 تماشاگر بوده است. مجموع مبلغ بلیت‌فروشی سنگلج از در این مدت، 21‌میلیون و 593هزار تومان و متوسط فروش این تماشاخانه در هر شب، 771هزار تومان بوده است. از روز 22 خرداد این تماشاخانه تعطیل و وارد پروسه تعمیرات شده است.

 خانه نمایش را دریابید

خانه نمایش اداره تئاتر از روز 24 خرداد میزبان «هفت هشتم» به کارگردانی مشترک حمید اصغری‌تتماج و علی برجی شده است. این نمایش در پنج اجرای نخست خود، میزبان 124 تماشاگر بوده است که از این تعداد، 120 مخاطب با بلیت مهمان این نمایش را دیده‌اند. «هفت هشتم» در این مدت فروشی برابر با 36هزار تومان داشته است. متوسط روزانه فروش این نمایش، هفت‌‌هزار و دویست تومان بوده است.

با توجه به این‌که خانه نمایش، چهل نفر گنجایش دارد، نسبت تعداد مخاطبانی که «ماز» را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 62 درصد بوده است. همچنین درصد افرادی که با بلیت مهمان نمایش را دیده‌اند، حدود 97 درصد بوده است.

تالار هنر پذیرای 801 مخاطب شد

تالار هنر از 26 اردیبهشت میزبان دو نمایش بود که هر یک از آنها 27 اجرا را در این سالن تجربه کردند. تالار هنر در این مدت میزبان 4215 مخاطب بود و بلیت‌فروشی‌ای برابر با 40میلیون‌و365هزار تومان داشته است. متوسط فروش روزانه تالار هنر نیز، یک‌میلیون و 495هزار تومان بوده است.

متاسفانه این دوره از اعام آمار تالار هنر، دقت همیشگی را نداردو ما نمی‌توانیم درمورد تعداد مهمانان و ... اطلاعاتی داشته باشیم.

«قصه‌های عمو نوروز ...» با استقبالی 43درصدی به کار خود پایان داد

نمایش «قصه‌های عمو نوروز و ننه‌سرما» به کارگردانی جواد انصافی، از 26 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرده بود، روز جمعه 28 خردادماه به اجراهای خود پایان داد. این نمایش در 27 اجرای خود، میزبان 2319 مخاطب بوده است. فروش گیشه این نمایش 18‌میلیون و 285هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، حدود 677هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش تالار هنر 196 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که توانستند این نمایش را ببینند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 43 درصد بوده است.

«خیمه قمرخانم»  حدود یک‌سوم تالار هنر را پر کرد

نمایش «خیمه قمرخانم» به کارگردانی بهنار مهدی‌خواه نیز از 26 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را آغاز کرده است، تا 28 خرداد‌ماه در تالار هنر و در 27 اجرای، میزبان 1896 مخاطب بوده است. فروش این نمایش 16‌میلیون و 636هزار تومان اعلام شده است. متوسط فروش این اثر، حدود 616هزار تومان بوده است.

با توجه به این‌که گنجایش تالار هنر 196 نفر است، نسبت تعداد مخاطبانی که در این 27 اجرا این نمایش را دیده‌اند به حداکثر تعداد مخاطبانی که می‌توانستند آن‌را ببینند، حدود 35 درصد بوده است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار